Budzisz się rano i ziewając spoglądasz przez okno na swoje osiedle, a tam ponad blokami wita cię uśmiechnięta biedronka. Otwierasz lodówkę by coś przekąsić, a na większości opakowań produktów spożywczych widnieje to samo logo z biedronką. Moknąc w deszczu stoisz na przejściu dla pieszych, gdy nagle ochlapuje cię samochód ciężarowy z bezczelnie uśmiechniętą biedronką na naczepie.. A w pracy ciągle chodzi ci po głowie jedna melodia- „Biedronka, ach Biedronka”. Gdzie idziesz na zakupy po pracy? Oczywiście do „Biedronki”.

Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile pracy wykonał sztab ludzi po to, byś kojarzył małą uśmiechniętą biedronkę z supermarketem oferującym „codziennie niskie ceny”. Zabieg ten to nic innego jak identyfikacja wizualna, czyli jedno z najważniejszych narzędzi stosowanych przy kreowaniu wizerunki marki. To cała symbolika, która ma na celu uzyskanie czytelnej identyfikacji rynkowej oraz wyróżnienie marki na tle konkurencji. Na przykładzie znanego nam już supermarketu przyjrzyjmy się z czego składa się identyfikacja wizualna. Nazwa firmy i jej logo współgrają ze sobą, jako że reprezentują wyobrażenie obiektu ze świata natury. Kolorystyka budynku wyróżnia markę i silnie wpływa na percepcję odbiorców. Żółto-brązowy sklep jest jednym z silniejszych elementów skojarzeniowych z organizacją. Identyfikacja wizualna zawiera w sobie nie tylko wystrój wnętrz firmy, ale także ubiór pracowników i ich identyfikatory. W tym wypadku na koszulkach ekspedientek znajdziemy obrazek z małą biedronką. Wspomniane już wcześniej opakowania i samochody dostawcze również posiadają dobrze widoczne logo firmy.

Podsumowując analizę naszego przypadku, identyfikacja wizualna sieci sklepów Biedronka odniosła ogromny sukces, umiejętnie wykorzystując elementy natury i odpowiednią kolorystykę do wyróżnienia swojej firmy spośród konkurencyjnych marek.